الرئيسية
مشاهير
ممثلات مصريات
ممثلات كويتيات
ممثلات سعوديات
ممثلات هنديات
ممثلات سوريات
مشاهير كرة القدم
افلام
افلام عربية
افلام مصرية
افلام هندية
افلام اجنبية
موسيقى
أخبار
فيديو كليب
أغاني
اغاني عربية
اغاني عراقية
اغاني هندية
اغاني اجنبية
اغاني طرب
اغاني سعودية
نجوم ودراما تركية
مسلسلات تركية
اغاني تركية
افلام تركية
برامج تلفزيونية
مسلسلات
اكس فاكتور 2
ستار اكاديمي 12
بوليوود
مسلسلات خليجية
مسلسلات اجنبية
مسلسلات سورية
مسلسلات هندية
مسلسلات كويتية
ارب كاستينغ 2
صباح الخير يا عرب
ارب ايدول 4
ذا فويس كيدز 2
صور
فيديو
مسلسلات رمضان

اليسا تطرح فيديو كليب اغنية "عكس اللي شايفنها"

عمل مميز وجديد من نوعه.

بعد طول إنتظار، كشفت الفنانة اليسا النقاب عن عملها الفني الجديد والمرتقب وطرحته بشكلٍ رسميّ عبر قناتها الخاصة على "يوتيوب" وحساباته على مواقع التواصل الإجتماعي، وهو عبارة عن فيديو كليب مميز لأغنيتها الشهيرة "عكس اللي شايفنها". هذا العمل الفني يحكي قصة واقعية تلامس يوميات الناس وتعبر عن حالاتهم المتقلّبة والغريبة في هذه الحياة... اليسا إختارت أن تكون الأولى التي تتكلم بلسان الناس وتعالج أبرز القضايا التي تخصّهم، حتى أنّها أرادت أن تجسّد في هذا العمل المصوّر هذا قصة الراقصة الراحلة داني بسترس بشكل مميز وراقٍ وملفت وذلك بعدسة المخرجة اللبنانية أنجي جمال.

إليكم كلمات أغنية "عكس اللي شايفنها": "قالوا سعيدة في حياتها، واصلة لكل احلامها وباينة عليها فرحتها في ضحكتها وفي كلامها وعايشة كإنّها ف جنة وكل الدنيا مالكاها، وقالوا عنيدة وقوية، مبيأثرش شئ فيها محدش في الحياة يقدر يمشي كلمته عليها هتحلم ليه وتتمنى؟ مفيش ولا حاجة ناقصاها...

ومن جوايا انا عكس اللي شايفينها وع الجرح اللي فيها ربنا يعينها، ساعات الضحكة بتداري في جرح كبير ساعات في حاجات مبنحبش نبيّنها... كتير انا ببقى من جوايا بتألِّم ومليون حاجة كاتماها بتوجعني بيبقى نفسي أحكي لحد و اتكلم وعزٍّة نفسي هيّا اللي بتمنعني...

سنين وانا عايشة في مشاكلي وبعمل اني ناسياها وحكموا عليّا من شكلي و م العيشة اللي عايشاها أنا أوقات أبان هادية، ومن جوايا نار قايدة، ولو يوم اللي حسدوني يعيشوا مكاني لو ثانية ولو شافوا اللي انا شفته هيتمنوا حياة تانية ولو أحكي عن اللي انا فيه هتفرق ايه؟ ايه الفايدة!"

وفي سياق متصل، نذكّر أنّ ملكة الإحساس التي قيل أنها ستحل مكان شيرين في "ذا فويس 4"، كانت قد طرحت قبل ذلك الديو المميز مع الفنان تامر حسني بعنوان "ورا الشبابيك"، من كلمات محمد جمعة، ألحان أحمد محيى، توزيع يحيى يوسف ويقول مطلعه: "من ورا الشبابيك...بندارى دموع عنينا..وتجرى دموعنا برضه..وتمسحهم إيدينا...وانقرب من حاجات...ونهرب من حاجات... ونبين حاجات وجرحنا نداريه.. ونجرى كتير يا دنيا..كتير كتير كتير..

هذا وكانت قد خصّت النجمة المحبوبة التي تواجدت في باريس مؤخراً والدها أيضاً بأغنية مميزة طرحتها بمناسبة عيد الأب بعنوان "زكريا"، ويقول مطلعها: "زكريا... بهدي العيون فرحتي ودمعاتي في عنيّا زكريا، لو أغني ليك ما يكفينيش مية ألف أغنية، زكريا، والله واحشني وبدوب والعشق فيك ليّا، على طول في سيرتك يلي صورتك باينة أهي عليّا، زكريا..."

شاهدوا الكليب على هذا الرابط:

http://bit.ly/2uPid83

إشتركوا في Mashaheeri عبر فيس بوك