الرئيسية
مشاهير
ممثلات مصريات
ممثلات كويتيات
ممثلات سعوديات
ممثلات هنديات
ممثلات سوريات
مشاهير كرة القدم
افلام
افلام عربية
افلام مصرية
افلام هندية
افلام اجنبية
موسيقى
أخبار
فيديو كليب
أغاني
اغاني عربية
اغاني عراقية
اغاني هندية
اغاني اجنبية
اغاني طرب
اغاني سعودية
نجوم ودراما تركية
مسلسلات تركية
اغاني تركية
افلام تركية
برامج تلفزيونية
مسلسلات
اكس فاكتور 2
ستار اكاديمي 12
بوليوود
مسلسلات خليجية
مسلسلات اجنبية
مسلسلات سورية
مسلسلات هندية
مسلسلات كويتية
ارب كاستينغ 2
صباح الخير يا عرب
ارب ايدول 4
ذا فويس كيدز 2
صور
فيديو
مسلسلات رمضان

باسم يوسف يثير الجدل بسبب صورته مع ابنته في الحمام

إبنة باسم يوسف تصدم الجميع.

نشر الاعلامي باسم يوسف مساء أمس عبر حسابه الخاص على موقع التواصل الإجتماعي "إنستقرام" صورةً قديمةً لإبنته "نادية" منذ أربع سنوات، عندما كانت طفلة رضيعة وهو يحملها في الحمام عارية، تحذو حذو والدها من ناحية تعابير الوجه التي يُعرف بها، ما يدلّ على أنّها تتّسم بشخصيةٍ كوميديةٍ تبشّر بمستقبلٍ واعدٍ ومميّز.

باسم الذي ظهر سعيداً في هذه اللقطة، أعادنا بالذاكرة الى مرحلة قديمة وذلك عندما شعر بطعم الابوة وهو يهتمّ بصغيرته ويساعد زوجته، وهذا ما يدلّ على أنّه أبٌ حنونٌ على عائلته الصغيرة ومحبٌّ لشريكة حياته التي إختارها وأنجب منها ... هذا الأمر أثار ضجةً كبيرةً بين متابعيه الذين لم يبخلوا عليه بأجمل التعليقات وأثنوا على جمال الطفلة وطرافة اللقطة التي ترسم فوراً الابتسامة على وجه المتلقّي.

من ناحية أخرى، نشير الى أنّه لفت إنتباهنا مؤخّراً ردّ الدكتور المعروف على أحدهم، حاول إستفزازه بقضية مهاجمته الدائمة للرئيس السيسي، فخرج الى العلن بتصريحٍ قويّ وجريء عبر صفحته الخاصة على "فيس بوك" وقال له:

"الله والله و الله انا بحاول اتجنب اجيب سيرتهم. بيفضلوا يستفزوا في الناس و يزايدوا على اللي جابونا و بنحاول نسكت عشان لما بنرد واحد لطيف يطلع يقول :" هو ده وقته؟" "يا عم الضرب في الميت حرام" "المفروض نصطف و ما نعضش في بعض" الخ الخ. المشكلة ان حتى الواحد و هو بيتكلم عن النظام الحالي او بلاويه و بيتجاهلهم خالص و مش بيجيب سيرتهم ، بيطلعوله برضه عشان يلوموا الواحد على اللي بيحصل و يقولك انتم السبب و انتم المسئولين الخ الخ. فعلشان كده يظهر ان الواحد لازم يفوقهم كل شوية و يفكرهم بتاريخهم الوسخ مش عشان يعرفوا غلطتهم، لا ،البوست ده مش ليهم ، لانهم مكابرين و مدعين و منكرين للمصايب اللي عملوها. لا ده للناس اللي بيتأثروا بكلامهم و بمظلوميتهم و بيصدقوا ان اللي حصل ده غلطة ناس تانية غيرهم و عشان يشوفوا وساختهم و يحطوها قدامهم".

وتابع: "لو انت يا عزيزي منهم و لكنك محترم نفسك و كافي خيرك شرك و عارف ان الكل اخطأ يبقى تعال على جنب شوية، باعتذرلك لو البوست ده طرطش عليك، مش انت المقصود.

نبتدي بالسطر المفضل :"انت كنت السبب في القضاء على التجربة الديموقراطية بسخريتك من مرسي"
لا يا حبيبي، انت فاهم الديموقراطية غلط. الديموقراطية مش منة و لا فضل من مرسي بتاعكم. الديموقراطية هي اللي ليها الفضل انه جه رئيس. و الديموقراطية دي هي اللي خلتكم تعيطوا بعد الجولة الاولى لما مرسي اللي كنتم فاكرينه حيكتسح اضطر يخش جولة تانية قدام شفيق. و فضلتم تلفوا على "رفقاء الميدان" واحد واحد و تعيطولهم و تكلموهم و تترجوهم و "النبي تعالوا مؤتمر الفيرمونت" (بعد الانتخابات ) بعد لما كنتم بتفشخوهم و بتهاجموهم في برامجكم و تشنعوا عليهم. و بسببهم مرسي كسب بواحد في المية بسبب "عاصري اللمون" اللي زقوه.

وأضاف: "انا كنت من الناس اللي انتم اتصلتم بيهم و اترجتوني اساند مرسي و انا قلت الاتنين اوسخ من بعد مش حعلن تأييدي لحد.
بسبب الديموقراطية يا حبيبي مرسي المفروض كان يتبهدل و ينتقد بادب و بقلة ادب . الديموقراطية مش بتخلص عند الصناديق. الديموقراطية بتكمل لبعد كده. اه و الديموقراطية فيها شتيمة و سخرية و تأليس عادي. كان المفروض نعمل ايه يعني؟ نسكت؟ نطبل؟ نسكت و شيوخ السلفية الامنجية بيتكلموا عن كرامات مرسي في صلاة الفجر و ازاي "نصارى مصر حيدخلوا دين الله افواجا بعد ازالة قبضة الكنيسة الحديدية" نسكت على هبل مرسي و الناس اللي مختارهم و تناقضاتهم؟ نسكت على الزبالة اللي كنا بنشوفها في قنواتكم؟ و كمان هو احنا كنا بننتكلم لوحدنا؟ انتم كان عندكم بدل القناة مواقع و صفحات و جريدة و قنوات سلفية في صفكم (الناس، الحافظ، الخليجية و غيرهم). كنتم بتطلعوا في القنوات دي و تنتهكوا حرمات الناس : تتهموا ده بالشذوذ ، ده بالكفر و ده بالعمالة. و كل ده على فكرة في ظل الديموقراطية اللي كنا كلنا عايشين فيها مش بمنة و لا فضل من مرسي بتاعكم ..."

إشتركوا في Mashaheeri عبر فيس بوك