صور أهم النجوم في خطوبة نجم "ستار اكاديمي" مينا عطا: ألف مبروك

ارتبط أخيرًا بحبّ عمره!

لبّى العديد من أهمّ النّجوم في الوسط الفنّي، دعوة نجم "ستار اكاديمي " مينا عطا إلى حفل خطوبته على حبيبته "لي لي"، وقد تداولت بعض المواقع مجموعة من الصّور من الحفلة المميزة التي أُقيمت مساء أمس، وانهال عليها الجمهور بتعليقات كثيرة باركوا له من خلالها، متمنّين له التوفيق في هذه الخطوة. وقد حضر خطوبته كلّ من الفنانة كارمن سليمان وزوجها الملحن مصطفى جاد، رنا سماحة ، احمد جمال ، محمد سراج، شيرين يحيى، محمد شاهين ، المنتج هاني محروس وزوجته عفاف جريس وغيرهم من الأصدقاء والعائلة.

وفاجأ مينا الذي سبق وتعرّض لحادث خطير، جمهوره عبر حسابه الشخصي على موقع الصّور والفيديوهات "إنستقرام"، بنشره صورة من الحفل مع خطيبته الحسناء، ووجّه إليها رسالة طويلة عبّر فيها عن حبّه وتقديره الكبير لها، معربًا عن امتنانه لها بالوقوف إلى جانبه ومساندته خاصةً وأنّه كان على علاقة بها قبل دخول الساحة الغنائيّة، ورغم أنّ علاقتهما مرّت بعقبات وخلافات كثيرة، إلا أنّهما تخطّياها وتجاوزاها بجدارة فيما بعد. وبدأ الفنان الشاب منشوره بما يلي: "فاكرين يوم ما غنيت ف ستار اكاديمى ( الايڤال الرابع بتاع الامنيات ) اغنية لا تروحى و كانت امنيتى ان البنت الوحيدة اللى حبتها فى حياتى ترجعلى و نكمل حياتنا سوا..."

وتابع عطا الذي فضحه مهووس على الملأ: "الحمدلله من نعم ربنا عليا النهاردة انى اقدر اقول اننا رجعنا لبعض و اتخطبنا كمان و فرحنا بإذن الله قرب اولاً عاوز دعوة حلوة منكم لينا و ثانياً هما كلمتين احسن من ٢٠٠ عشان مابحبش اطول... لو ليك هدف، امنية، حلم امسك فيه بايديك و سنانك و اوعى تقول مستحيل او مش هيحصل لان ربنا كبير اوى و عالم بنيتك و حالك و بيديك دايماً اللى انت محتاجه و المناسب ليك فى الوقت المناسب ".

كما وخصّها بهذه الكلمات الرومانسية المميزة: "اما بالنسبة ل عشرة ال ١١ سنة حب و اللي استحملتني كتيييير و وقفت جمبي زمان كتيير اوى قبل اى شهرة و قبل كل حاجة ايام ما كانت بجد الحياة سودة و متقفلة ف وشي و مش عارف احقق اى حاجة احب اقولك لو لفيت الدنيا كلها والله العظيم عمري ما هلاقى زيك و عمري ما حبيت و لا هحب و لا عرفت حب بجد يعنى ايه غير معاكي ، انتي كل حاجة فى حياتي..." ألف مبروك!

إشتركوا في Mashaheeri عبر فيس بوك